آخرین اخبار
کد مطلب: 80574
ابداع راهکار جديد ايرلاين‌ها براي درآمدزايي
تاریخ انتشار : 1393/06/12
نمایش : 1555
با وجود اميدواري مسئولان وزارت راه به اثرات مثبت متنوع‌سازي و آزادسازي قيمت بليت هواپيما، اما در فقدان نظارت‌هاي سازمان هواپيمايي، ايرلاين‌هاي داخلي با دور زدن آژانس‌هاي هوايي راهکار جديد را براي افزايش درآمد ابداع کرده‌اند.
به گزاش سلام لردگان، دو ماه و اندي از متنوع‌سازي و آزادسازي قيمت بليت هواپيما مي‌گذرد، اقدامي که مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوايي روي اثرات آن براي مصرف‌کنندگان و شرکت‌هاي هواپيمايي به‌عنوان ارائه دهنده خدمات هوايي مانورهاي فراواني کردند. دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي معتقد بود توسعه و استفاده بهينه از زيرساخت‌ها، قيمت‌ها واقعي و شفاف، کاهش قيمت متناسب با کشش بازار و تقاضاي مصرف‌کننده از جمله اثرات آزادسازي بليت هواپيماست.

علي‌محمد نوريان قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي که فقدان حضورش در سانحه سقوط آنتونوف ۱۴۰احساس شد نيز اواخر خردادماه در رابطه با آزادسازي و متنوع‌سازي قيمت بليت هواپيما گفته بود: «متنوع‌سازي قيمت بليت هواپيما از ۲۸ ارديبهشت امسال آغاز شده است. در آزادسازي قيمت‌ها نيز که آغاز شده آزادسازي نرخ و مسير مطرح است و اگر ايرلاين‌ها نرخ را بي حساب و کتاب اعلام کنند مردم ديگر تمايلي به استفاده از سفرهاي هوايي ندارند و شرکت هوايي شکست مي‌خورد.»

اما بخشي از پيش‌بيني قائم مقام وزير راه درست از آب در نيامده چراکه چند وقتي است برخي ايرلاين‌ها با زيرکي خاصي از مردم نرخ‌هاي بي حساب و کتاب مي‌گيرند و مصرف‌کنندگان هم چاره‌اي جز پرداخت مبلغ مورد نظر شرکت‌هاي هواپيمايي ندارند.

ماجرا از اين قرار است که هواپيمايي قشم‌اير با دور زدن آژانس‌هاي مسافرتي نرخ‌هاي مورد نظر خود را از مسافران اخذ مي‌کند.

يکي از مسافران پرواز هواپيمايي قشم‌اير به مقصد قشم در تماس با خبرگزاري تسنيم در اين‌باره گفت:‌ از يکي از آژانس‌هاس مطرح بليت چارتري تهران-قشم را با قيمت ۱۹۰ هزار تومان خريداري کردم، اما ديروز صبح که براي عزيمت به قشم عازم فرودگاه مهرآباد شدم در کمال تعجب کارمند قشم‌اير گفت که اسمم در ليست پرواز نيست. وي با اشاره به اين‌که کارمند قشم‌اير توصيه کرد براي حل مشکل به مديريت مراجعه کنم افزود:‌ کارمند ديگر اين ايرلاين‌ گفت معمولا آژانس‌ها در پروازهاي چارتر فراموش مي‌کنند اسم مسافران را بنويسيد، اگر هواپبما جا داد به شما بليت مي‌دهم. وي ادامه داد: براي دريافت بليت دوباره فرمي را در اختيارم قرار دادند که آنرا پر کردم و پس از زدن مُهر بليت مجدد تهران-قشم صادر شد.

وي با بيان اين‌که قيمت بليت چارتر ۱۹۰ هزار تومان بود، بيان کرد: اين در حالي بود که هواپيمايي قشم‌اير ۲۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان يعني نرخ مصوب را براي صدور مجدد بليت دريافت کرد.

مسافر پرواز شماره قشم‌اير در بخش ديگري از سخنانش گفت: مشکل بليت حل شد، اما در فرودگاه قشم تازه متوجه گرفتاري ديگري شدم. زمان تحويل بار هر چه انتظار يکي از چمدان‌هايم را کشيدم فايده‌اي نداشت و در نهايت هم به يکي از کارمندان فرودگاه مسئله را در ميان گذاشتم و وي گفت اين پرواز ديگر باري ندارد. وي تصريح کرد: موضوع را از قشم‌اير پيگيري کردم که گفتيند برو و فردا بيا. در نهايت پس از چند ساعت دوندگي چمدانم با پرواز ديگري از تهران به قشم ارسال شد.

وي در پايان تاکيد کرد: با آژانسي که بليت چارتر را خريداري کرده‌ بودم تماس گرفتم و متاسفانه آنها گفتند برخي ايرلاين‌ها براي اين‌که تمام پول بليت را دريافت کنند از اين راهکار استفاده مي‌کنند و مسافران نيز آژانس‌ها را مقصر مي‌دانند.
منبع. تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس